October 2, 2017

March 25, 2017

Please reload

Recent Posts

PET/CT metode precīzākai vēža diagnostikai

December 3, 2016

1/1
Please reload

Featured Posts

Kustība ir dzīvība

March 25, 2017

Runājot par kustībām, svarīga ir aerobā fiziskā slodze, jo tās laikā ķermeņa šūnām tiek piegādāts skābeklis. Jo vairāk šūnās skābeklis, jo šūnas labāk funkcionē un samazinās vēža šūnu attīstības risks, kā arī uzlabojas pretvēža zāļu efektivitāte terapijas laikā.

Regulāras fiziskas slodzes laikā izstrādājās tā sauktie laimes hormoni jeb endorfīni. Tie palīdz uzlabot pašsajūtu un pēc zināma laika perioda, cilvēks jau sāk izjust fizisko aktivitāšu trūkumu. Daži speciālisti nesen izteikuši viedokli, ka minimālais laiks, lai fiziskās aktivitātes kļūtu par ieradumu, ir ikdienas nodarbības 3 nedēļas ilgi. Tomēr  līdz šim tika uzskatīts, ka tam nepieciešams ilgāks laiks – regulāras nodarbības vairākas reizes nedēļā apmēram 3 mēnešu garumā. Skaidrs signāls, ka organismā sākuši izstrādāties “laimes hormoni” ir tas,  ka cilvēks patstāvīgi vēlas nodarboties ar fiziskām aktivitātēm un nav vairs nepieciešami disciplinējoša palīdzība – piemēram, fizioterapeita, klātbūtne.

Katram ir sava - vispiemērotākā fiziskā aktivitāte un tā arī katram ir jācenšas atrast. Nav tāds cilvēks, kurš nekustētos vai nevarētu vispār kustēties. Tomēr ja fiziskā aktivitāte nebūs piemērota, raisīs pretestību, tad ilgtermiņā fizisko aktivitāšu programma cietīs neveiksmi. Citiem patīk vingrot, citiem nūjot un vēl citiem vienkārši iet pastaigās, skriet, peldēt, braukt ar riteni, dejot utt.

Reiz man radinieki “nosūdzēja” kādu vīrieti, kuram bija ļoti mazkustīgs dzīvesveids un viņš bija ļoti noliedzošs pret jebkādām fiziskām aktivitātēm. Sarunā centos noskaidrot, kādas tad ir viņa intereses. Vai tiešām ir tā, ka vīrietis tikai sēd istabā un neko nedara. Izrādījās, ka viņš ir kaislīgs zemledus makšķernieks un ziemā katru svētdienu dodas uz kādu lielu ezeru Igaunijā. Lai no krasta nokļūtu līdz makšķerēšanas vietai apmēram 3 kilometru attālumā no krasta, viņš izmanto kvadriciklu. Vienojāmies, ka šo attālumu varētu mērot ar kājām. Arī bērns uz bērnu dārzu katru dienu tiek vests ar auto, bet “dārziņš” atrodas tikai 2 km attālumā un arī tur varētu doties ar kājām, un vēl pievienotā vērtība – vairāk laika kopā ar bērnu.

Runājot par vēža pacientēm pēc krūts vēža operācijām, praktiskais ieteikums būtu izvairīties no slodzes, kas veicina roku tūsku – braukt ar velosipēdu, garas pastaigas bez nūjām, stāvēt “plankā"...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Please reload

© 2017 Sarunas pret vēzi iniciatīvu atbalsta Septītās dienas adventistu Rīgas 5.draudze un Latvijas Apvienotās metodistu Rīgas 1.draudze.

Sarunas pret vēzi

  • Facebook Clean Grey